28.2.2013

Päivän asu ja kehotus kansalaisaktivismiin

Päivän asuksi valikoitui hame, jota olen tainnut pitää vasta kerran *gasp!*, vaikka se onkin mielestäni tosi kiva - en vain ehdi pitämään kaikkia mun kivoja vaatteita, koska pidän tylsiä farkkupäiviä harva se päivä... Löyhä pukukoodi tekee minusta laiskan pukeutujan!

Neule on ikivanha (Gapin sekin), eikä kieltämättä ihan optimaalinen valinta tuohon asuun. Taidan myydä sen kirpparilla pois, niin ei tarvitse tuntea sen pitämättä jättämäisestä enää tunnontuskia. Mulla on edelleenkin liikaa tuollaisia "ihan ok" -vaatteita, joiden pitämisestä en saa mitään kicksejä - elämä on liian lyhyt tuollaisia keskinkertaisia neuleita varten!

Hameen kanssa olisi varmaan sopinut myös se Michael Korsin musta uusi jakku, mutta se olisi kyllä ollut ihan liian "olen tässä vaivihkaa menossa työhaastatteluun" -asu, enkä olisi tuntenut enää oloani kotoisaksi. Enkä siis ole hakemassa uutta työtä, tutuille ja salalukijoille tiedoksi!

**

Olen muuten varsin pettynyt tasa-arvoisen avioliittolain käsittelyyn ja kohtaloon - jotenkin olin ajatellut, että olisimme jo päässeet tässä maassa suvaitsevaisuuden ja avoimuuden aikakaudelle, ja tuntuu jopa kummalliselta, että jonkun mielestä samaa sukupolta olevien avioliitto olisi väärä, vieras tai pelottava konsepti. Ilmeisesti aika monen mielestä on!

Jos olet yhtään samoilla linjoilla kanssani ja haluat päästä vaikuttamaan, voit ihan heti tänään liittyä Tahdon2013 Facebook-sivuston jäseneksi ja 19.3. voimme allekirjoittaa kansalaisaloitteen. Jos 50 000 kansalaista allekirjoittaa, on eduskunnan käsiteltävä lakialoite.


FB-ryhmässä on nyt jo melkein 40 000 jäsentä, joten uskoisin että addressiinkin saadaan aikoinaan 50 000 allekirjoittajaa aivan hetkessä. Ja jos laki menee läpi, kaikki toisiaan rakastavat ihmiset voivat lupautua toisilleen ja elää onnellisina yhdessä elämänsä loppuun asti :-)

7 kommenttia:

  1. Kiva asu :)
    Mulla kaapin täyttää suurelta osin "ihan ok" vaatteet. Olen yrittänyt piristää niitä suosikkikengillä tai -koruilla. Mulle olisi liian suuri urakka yrittää saada kaappiin vain niitä ihania vaatteita, etenkin kun harvoin tulee shoppailtua paljoa kerralla ja sitten vaatteiden yhteensopivuus voi olla vähän niin ja näin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinhän se on, että realismi tulee aika törkeästi noiden idealistisempien garderoobihaaveiden tilalle - ja kaiken lisäksi mä olen toivottoman huono luopumaan yhtään mistään... Mutta hei, toihan oli tosi houkutteleva ajatus: sen sijaan, että ostaa yksittäisiä vaatteita, hankkiikin koko asukokonaisuuden kerralla!!

      Poista
  2. Näyttää lämpimältä tuo asu - hyvänäköiset kengät :)

    (Laista sen verran, että siinä on niin monta periaatteellista asiaa, että on hyvä saada kunnon valmistelu siihen ja nythän se menee samalle reitille kuin yleensäkin laki säädettäessä, joten en olisi huolissaan :) Muuten kannatan näitä lakimuutoksia täysin. Oon vain sitä mieltä, että turha hätiköidä, kun tietää ketkä niitä siellä lopulliseen muotoon kirjoittelee ;)).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti vielä lisätä, että toki tavallinen valmistelu on tavallisen ihmiselle pitkä aika, että täm valmistelu Olisi pitänyt aloittaa jo kymmenen vuotta sitten! Se tässä kismittää :)

      Poista
    2. Ja samaan aikaan on käynnissä kansalaiskeräys mäkihypyn hyväksi - mitä tämä kertoo tästä maasta?!

      Poista
  3. no mutta, ihan perussiisti kombo hame + neule, aikuisen naisen arki. ...tahdon213 hmmmmm....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No perusiistipä hyvinkin, mutta kyllä tuosta glitterbukleehameesta pitäisi saada vähän enemmänkin irti!

      Ei tarvitse olla samaa mieltä tuosta avioliittolakiasiasta (MIKSET muka ole?!), mutta halusin kerrankin tuoda kantani julki, kun en juuri mistään (vakavasti otettavasta) asiasta ole täällä paasannut :-)

      Poista

Ilahdun kaikista viesteistä, ihan pienistäkin. Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...