13.7.2012

Pitääkö mun ostaa kaikki alet tyhjiksi?!

Malene Birgerin katalat ja rahanahneet kätyrit laskivat kaikki ale-vaatteet -50%, ja kun kävin ihan vain vilkaisemassa, niin siellähän oli vielä vaikka mitä ihanaa jäljellä! Mm. tämä silkkimekko, jota olen himoinnut ihan tosissani:


Oikeasti, eikö olekin ihana?! Ja ihan mun näköinen!!

Myönnän, mekko kävi jo ostoskorissa (ja siellä se on vieläkin), mutta sen sijaan tein fiksun tai ainakin fiksumman päätöksen ja ostin osakkeita. Diipa daapa daa - ketä kiinnostaa!

Voi, kunpa voisinkin innostua sijoittamisesta edes hitusen, niin talouteni olisi paljon vakaammalla pohjalle - nyt suurin osa varallisuudesta on (talon lisäksi) kiinni laukuissa ja kengissä - ja tietysti omassa hyvinvoinnissa :-) Harkitsin taannoin myös sellaista itsekontrollia, että mun olisi pakko sijoittaa aina vaikka puolet vaatteisiin käytetyistä summista osakkeisiin - tulisi ihan väkisinkin laitettua rahaa sivuun ja vuodessa siitä kertyisi jo ihan sievoinen summa. Tai sitten joskus viisastun ja tajuan, että kämppämme on jo nyt nurkkiaan myöten täynnä ostamiani vaatteita, eikä tosiaan ole pelkästään minun harteillani tyhjentää verkkokauppoja koko Euroopassa...

Toistaiseksi siis vältin kiusauksen ja tein viisaan sijoituksen kotimaiseen teollisuuteen - jos nyt ostotarjoukseni menee läpi. Mutta eikös joku voisi tehdä osakkeista seksikkäämpiä? Marimekko ja Stockmann ovat käytännössä ainoat vaateteollisuuteen liittyvät Helsingin pörssissä listatut osakkeet, ja Marimekkoa en ole edes uskaltanut ostaa (ja Stocka on isosti tappiolla - sijoitusvainuni kenkien suhteen on paljon parempi kuin osakkeiden). Voisi olla vaikka osakkeiden kotikutsuja, jossa juotaisiin skumppaa ja sitten osteltaisiin pikkuhiprakassa "ihanaa Fortumia" tai "supersööttiä Konetta, joka sopisi just sulle".

Kuka tulee meille sijoituskesteille?!

4 kommenttia:

  1. Loistavaa, tehdään yhdessä sijoitussuunnitelma ja spekuloidaan cavapäissämme HEX-indeksien kehitystä! Huikea Fortum-sijoitukseni on jo 1,4% plussalla, eli mun neuvoihin voi kyllä luottaa. Ja sen kunniaksi tilasin Zindalta ne petroolinväriset korkkarit :-)

    VastaaPoista
  2. HIh, ihana postaus, mä oon kans messiss:) Mun pitäs vissii lopettaa verkkoshoppailu koska mun salkku on miinuksella (ja meidän poikaraukan myös jonka rahoilla pelaan kans..), ja tulla kuuntelee sun oppeja, jo saisin omat kurssit taas nousuun, vois sit shoppaa kasn jotai hq B=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä hyvä, jengi kasvaa! Vuoden päästä voidaan sitten kirjoittaa aiheesta kirja yhdessä!
      (Meillä mies hoitaa lapsen salkkua, en koskaan uskaltaisi ottaa sitä vastuuta itselleni, koska mun logiikka menee tyyliin "nyt on tosi kylmä talvi, joten Fortumia kannattaa ostaa")

      Poista

Ilahdun kaikista viesteistä, ihan pienistäkin. Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...