22.7.2013

Olen varoittava esimerkki

Vaikka hävettääkin, jaan oman tyhmyyteni teidän kanssanne, jotta te osaisitte olla fiksumpia.

Palautin kesäloman aluksi kaksi vaatepakettia, toisen COSille ja toisen my-wardrobe.comille. Homma hoituu jo ihan rutiinilla, ja ihan rutiinilla ohitin myös postivirkailijan kysymyksen siitä, haluaisinko kirjata kirjeeni - en siis ottanut pakettiin seurantaa/ vakuutusta.

Cosilta tuli jo aikoja sitten kuittaus siitä, että ovat vastaanottaneet pakettini, ja vaikka se olikin Matkahuollon kautta ja My-wardrobe-paketti meni Itellan lähetyksenä, olisi jälkimmäisenkin pitänyt kaiken järjen mukaan olla jo aikoja sitten perillä. Vaan eipä ole, ja kun kävin katsomassa tilauksen statusta netissä, oli palautuskoodinikin jo rauennut - eli paketti ei ole koskaan löytänyt perille, enkä siis saa rahojani takaisin, vaan he olettavat että mekko on edelleen minulla. En voi reklamoida mihinkään, koska minulla ei ole mitään seurantakoodia, eikä varmaan edes kuittia palautuksesta tallella.

Tämä kokeiluni oli kahdensadan euron arvoinen, harmittaa aika tavalla! Olisihan sen Marc Jacobsin mekon voinut vaikka pitääkin, jos tämä kerran olikin se vaihtoehto...onneksi muuten muutin mieltäni sen kanariankeltaisen clutchin suhteen, ja se on nyt sentään hyvässä tallessa!

Tuossa toimiston pöydällä (tulin piipahtamaan töissä, joo...) on kolme uutta pakettia odottamassa avaamista ja sovitteluja, ja voitte olla varmoja siitä, että jos joudun palauttamaan jotakin, lähetän ne kirjattuina kirjeina ja seuraan niiden etenemistä kuin haukka!

EDIT: sain juuri viestin, että pakettini oli saapunut perille ja saan siis sittenkin rahani takaisin. Onneksi te optimistit olitte oikeassa!!

8 kommenttia:

  1. Voi ei. :( Mä oon ihan hysteerinen nykyään ja jonkun kolmen euron topinkin kanssa (kyllä, palautan nekin...) vaadin kuittia ja suunnilleen että soittavat mulle kun vastaanottavat lähetyksen. T. Neurootikko

    VastaaPoista
  2. Voi itku sentään. Tosi kurja juttu. Mutta kiitos muistutuksesta, pitääpä muistaa taas vain ottaa kuittaukset lähetyksistä, kun ei sitä ikinä tiedä!

    VastaaPoista
  3. Voi ei ! Tuo harmittaa.

    Yhden Tiger of Swedenille palauttamani paketin kanssa kävi niin, ettei alkanut palautusta kuulua. Onneksi olin ottanut postissa leiman palautuslappuun ja sen lähetettyäni Tigerille, sain rahani takaisin. Sen jälkeen olen ottanut jonkinlaisen todisteen palautuksistani, sen verran tuo kokemus pelästytti.

    VastaaPoista
  4. Itse olen myös luottanut hyvään tuuriin ja skipannut kirjaamisen, tähän asti kaikki palautukset ovat menneet perille mutta kerta se on ensimmäinenkin... Joskus mulle sanottiin postissa, että jos käyttää jonkun toisen firman pussia alkuperäisen sijaan lajittelijat voivat automaattisesti ohjata palautuksen väärin, ja silloinhan on vielä toivoa että se jossain vaiheessa löytää oikeaan osoitteeseen. Mä luulen että sulla on vielä toivoa, se palautus on vain tehnyt jonkun ylimääräisen rundin.
    -Hanna Turusta

    VastaaPoista
  5. Höh! Tigerin kanssa mullaki on ollut ongelmia. Viimeksi nousi todella kylmä hiki, kun rahojen palautukseen ja paketin takaisinkuitttaukseen meni 3kk! Eikä ollut kirjattu tämäkään, joten älä vielä luovuta :)!

    VastaaPoista
  6. Voi ei! Tuo on kyllä kurjaa. Ja kiitos muistutuksesta tämän kanssa, itsekin luottanut liian hövelisti vaan postiin.

    VastaaPoista
  7. Kiitos sympatiastanne, toivottavasti nämä kalliit oppirahani tosiaan hyödyttävät muitakin!

    VastaaPoista
  8. No voi kökkö, kyllä uskon että harmittaa!!

    VastaaPoista

Ilahdun kaikista viesteistä, ihan pienistäkin. Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...